Vanliga frågor och svar

Här har vi sammanställt vanliga frågor vi får gällande vår fönstershop, hoppas att dessa kan hjälpa dig annars tveka inte att kontakta oss via e-mail eller ring vår support.

Hur beställer jag ifrån er?

Du lägger din order direkt i ROTfönster.se välj korrekt storlek och fyll i antal fönster du vill beställa och slutför genom att trycka på knappen ”lägg i varukorgen”. När du har lagt de fönster eller tillbehör i varukorgen du vill köpa, gå vidare till ”varukorgen” och kontrollera produkterna i varukorgen och klicka sedan på knappen ”Till Kassan”. Välj betalsätt och fyll i dina uppgifter. I dagsläget kan vi inte ta order via telefon men kommer att snart öppna denna tjänst så fort vi har systemstödet klart.

Problem med att lägga order?

Säkerställ att alla uppgifter är korrekt ifyllda och att du uppfyller kraven för ditt valda betalsätt. Om felet kvarstår kontakta vår support så hjälper vi dig. Gå in via kontaktformuläret på startsidan eller via e-mail : info@rotfonster.se

Ändra lagd order?

Kontakta oss via vårat kontaktformulär som finns på startsidan eller skicka ett email: info@rotfonster.se så hjälper vi dig.

Vilket betalningsätt kan jag välja mellan?

Vid betalning så kan du välja mellan kortbetalning och fakturabetalning eller avbetalning. Vid betalning med kort så sköter Auriga ePayment alla transaktioner och hantering av information.

SVEAWEBPAY sköter all hantering av FAKTURA, DELBETALNING samt DIREKTBANK betalning. All information hanteras krypterat och säkert enligt gällande normer vid handel på internet. Certifierad enl standarden: PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard.)

Rotfönster hanterar inga kontokortsnummer eller annan information kring kunds pengatransaktioner.

Hur får jag kvitto på köpet?

Efter lagd order som är godkänd så skickar vi ut orderbekräftelse, denna fungerar som kvitto och garantisedel. Vid efterskottsbetalning så gäller orderbekräftelse som kvitto och garantisedel först efter full betalning är gjord.

Varför har jag fått fakturan innan leverans?

Ibland kan det hända att fakturan kommer innan leveransen och det beror bara på att posten går snabbare än varutransporten, självklart skall du avsyna godset innan betalningen görs. Fakturan har 15 dagars betalningstid just för denna anledning.

Vad har ni för leveranstid?

Vi uppdaterar leveranstiden i shopen löpande, vid orderläggning så kommer ett mail om planerad leveranstid att skickas till dig, utifall den avviker från shopen eller leverantören ger oss en ändrad leveranstid som kommer vi att skicka ut en uppdaterad orderbekräftelse. Leveranstiden kan variera under samma vecka beroende på orderingången hos våra leverantörer. Vi jobbar kontinuerligt mer att snabba på våra leveranstider.

Hur tar jag emot en leverans?

Vi anlitar flera olika transportbolag för att leverera våra produkter. Transportören kommer att kontakta dig via telefon för att boka en tid och datum för leverans av er order. Vid order på mindre gods storlek som exempelvis tillbehör så skickas godset till utlämningsställe exempelviss Posten eller DHL. Leverans sker fram till tomtgräns eller trottoar närmast port. Dock måste lastbilen kunna köra fram, annars närmast dig där lastbilden är farbar.

Kan jag ha en avvikande leveransadress?

Vi accepterar avvikande leveransadress dock endast vi kortbetalning.

Är priserna på Rotfönster inklusive moms och frakt?

Ja, alla våra priser är inkl moms och frakt. Vi förbehåller oss rätten att ändra samtliga priserna på shopen utan föregående avisering, samt att ta fraktavgifter om vi förhandsaviserar detta innan köp eller kommer överens om detta separat.

Hur fungerar säkerheten hos Rotfönster.se?

Vi samarbetar endast med välkända svenska betalningsinlösare detta för att ge en hög säkerhet till kunden, alla hantering av känsliga uppgifter skickas krypterat enligt de föreskrifter som finns. Vi sparar dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund, helt enligt PLU (Personuppgiftslagen).

Om mina varor har blivit transportskadade vad skall gör jag då?

Be chauffören att skriva på fraktsedeln att godset är skadat, motsätter sig chauffören sig detta så kontakta oss direkt i kontaktformuläret på startsidan så hjälper vi dig. Dokumentera skadan väl med kamera och skicka in dessa till oss på info@rotfonster.se. Beroende på skadan så löser vi dessa helt individuellt men vanligt viss via en om leverans eller prisavdrag.

Vad händer vid en leveransförsening?

Vi jobbar hårt för att undvika leveransförseningar dock kan en leveransförsening ske, vi jobbat nära våra leverantörer men ibland sker det misstag och en leveransförening är oundviklig. Det kan uppstå en situation då vi inte kan leverera beställd produkt på grund av att leverantören inte kan leverera till oss. Vid leveransförseningar utgår det aldrig någon ersättning till kund.

Vi kan aldrig garantera en leveransdag och skickar alltid nytt orderkännande vid förändring gällande leveranstiden.

Hur gör jag om jag vill returnera köpt vara?

Kontakta support för att få ett ärendenummer, tänk på att tillverkad vara efter beställning inte går att returnera utan retur gäller endast lagerlagda produkter. Skicka vara till angiven adress och ange även returnummer som vi skickar till dig. Returer skickad utan returnummer, retur skickade till felaktig adress eller som är skadade/monterade ersätts ej.

Har jag någon garanti på produkterna?

Självklart, vi lämnar ett års garanti, men leverantören lämnar ett avancerat garantiprogram som är unikt för varje leverantör och dess produkt, dessa finns under respektive produkt eller leverantörs information. Är du osäker så skicka ett e-mail till info@rotfonster.se eller gå in via kontaktformuläret på startsidan så skickar vi information gällande din produkt.

 

Priser och betalning

Lorem ipsum dolor sit amet, quo diam reque indoctum an, quem sumo magna in vis, vix magna mazim senserit ad. At justo sadipscing mea, pro ne postea scaevola postulant. His in elitr consequat, duo dictas ponderum qualisque eu. Possit lucilius ea vel. Alia adipiscing in pro. Ei sea minimum efficiantur, vel ad illud impedit

Reklamation

Lorem ipsum dolor sit amet, quo diam reque indoctum an, quem sumo magna in vis, vix magna mazim senserit ad. At justo sadipscing mea, pro ne postea scaevola postulant. His in elitr consequat, duo dictas ponderum qualisque eu. Possit lucilius ea vel. Alia adipiscing in pro. Ei sea minimum efficiantur, vel ad illud impedit

Frakt och leverans

Lorem ipsum dolor sit amet, quo diam reque indoctum an, quem sumo magna in vis, vix magna mazim senserit ad. At justo sadipscing mea, pro ne postea scaevola postulant. His in elitr consequat, duo dictas ponderum qualisque eu. Possit lucilius ea vel. Alia adipiscing in pro. Ei sea minimum efficiantur, vel ad illud impedit

Ångerrätt och retur

Lorem ipsum dolor sit amet, quo diam reque indoctum an, quem sumo magna in vis, vix magna mazim senserit ad. At justo sadipscing mea, pro ne postea scaevola postulant. His in elitr consequat, duo dictas ponderum qualisque eu. Possit lucilius ea vel. Alia adipiscing in pro. Ei sea minimum efficiantur, vel ad illud impedit